Bielizna – nieco zapomniany a mimo to istotny artykuł w sklepie dla biegaczy

Podczas biegania warto pomyśleć o odpowiedniej bieliźnie. Co Biegaczkaważne – nie chodzi tu o znaną wszystkim bieliznę damską i męską ale o często bardzo zaawansowane technologicznie elementy odzieży. Wprawdzie dla wielu biegaczy ten właśnie element nie jest zbyt istotny ale bezdyskusyjnie zwiększa on komfort podczas biegu.

W czym pomoże nam dobrze dobrana bielizna dla biegaczy?
O zaletach takiej bielizny powinien poinformować sklep dla biegaczy. Jeśli jednak takiej informacji nie posiadamy, prosimy o lekturę kilku poniższych punktów:

  1. Wymiana ciepła – grube podkoszulki nie są dobrym rozwiązaniem dla biegaczy. Nawet jeśli biegamy w zimie, to warto pamiętać o odpowiedniej temperaturze ciała. Ta z kolei podczas biegania wzrośnie więc po krótkim czasie nawet w lżejszym ubraniu nie powinno być nam zimno.
  2. Odprowadzanie wilgoci. Każdy sklep dla biegaczy, powinien w swojej ofercie posiadać bieliznę odpowiednio odprowadzającą wilgoć, gdyż ta może doprowadzić do lokalnego przeziębienia a nawet poważniejszych stanów zapalnych.
  3. Dobrze, jeśli sklepy dla biegaczy oferują bieliznę zbudowaną na zasadzie tak zwanych paneli. Panelami nazywamy grubsze miejsca np w bluzie, które pozwalają na ogrzanie konkretnych miejsc naszego ciała.

Jak chronić oczy w trakcie treningu?

fotochromyDługotrwałe narażenie na promienie słoneczne w trakcie treningu może prowadzić do uszkodzenia wzroku. Nie oznacza to, że musimy rezygnować z naszej ulubionej dyscypliny. Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie okulary dopasowane do warunków.

Jakie cechy powinny mieć okulary sportowe?
Okulary muszą zapewniać ochronę przed UVA, UVB i UVC. Powinny być trwałe i łatwe w czyszczeniu, a także odporne na parowanie.  Dobrze również posiadać opcję montażu wkładek korekcyjnych. Jeżeli wybieramy szkła to postawmy na te fotochromowe. Fotochromy mają to do siebie, że doskonale reagują na zmiany natężenia światła. Jeżeli rozpoczynamy trening w pełnym blasku słońca to szkła ściemnieją, natomiast w momencie, gdy zacznie robić się ciemniej to automatycznie rozjaśniają pole widzenia.

Kolejna sprawa to kwestia oprawek. Oprawki nie powinny nam utrudniać biegu, czy jazdy na rowerze. Warto zdecydować się na okulary ze wstawkami z miękkich materiałów szczególnie na nosku i zausznikach. Dobrze sprawdzają się również modele okularów o zaokrąglonych kształtach, ponieważ nie tylko stanowią dobra osłonę oczu, ale również chronią przed odpryskami.

Niektórzy zawodnicy decydują się na opcje okularów bez dolnej ramki, który niepotrzebne przysłania pole widzenia.

Jaki model roweru warto wybrać?

błotniki roweroweDecydując się na zakup odpowiedniego roweru warto dokładnie się zastanowić do jakich celów potrzebujemy sprzętu.

Inną specyfikę mają rowery tak zwane torowe, których szosowe koła umożliwiają szybkie przemieszczanie się- ale jednocześnie gorzej spisują w trudnym terenie, a inaczej wygląda sprawa z rowerem górskim.

Rodzaje rowerów
Możemy rozróżnić trzy zasadnicze grupy rowerów. Do pierwszej grupy należy wspomniany już rower szosowy. Idealny do jazdy na asfalcie. Posiada duże koła, gładkie opony, ale nie są mu potrzebne błotniki rowerowe. Najczęściej ma kierownicę zagiętą w charakterystyczny sposób dla zapewniania aerodynamiki. Dzięki swojej wadze jest on doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich tych którym zależy na szybkim przemieszczaniu się.

Innym przykładem roweru jest rower górski. Może mieć błotniki rowerowe, ale nie jest to niezbędne akcesorium. Doskonale spisuje się w trudnym terenie dzięki zastosowaniu amortyzacji oraz agresywnego bieżnika. Rowery górskie są uniwersalne i wytrzymałe.

Kolejnym rodzajem jest rower trekkingowy. Jest to połączenie roweru górskiego z szosowym. Nie brakuje w nim błotników rowerowych, bagażnika, a także w oświetlenia. Opony są szersze niż w szosówce. To świetny model wyprawowy wykorzystywany do długich wycieczek.

Pulsometry w gadżetach

pulsomierzPulsometry pojawiły się na rynku jako urządzenia autonomiczne, czyli urządzenia, które pracowały zupełnie samodzielnie, miały swoje własne czujniki oraz własny wyświetlacz. Posiadały naturalnie też własne źródło zasilania i całą własną konstrukcję. Innymi słowy, były to urządzenia, które w żaden sposób nie były związane z innymi urządzeniami. Od tego czasu na rynku pojawiła się cała masa gadżetów sportowych i nie tylko, które posiadają pulsometry jako dodatkową funkcję. Na początku były to zegarki sportowe, a potem pulsometry zaczynały dostawać także inne urządzenia. Obecnie bardzo często posiadają je smartwatche i można wręcz powiedzieć, że w niektórych modelach jest to jedyna sensowna funkcja. Pulsometry są ponadto dodatkami do telefonów i to jest najbardziej znana ich obecnie forma.

Takie urządzenia są jednak problematyczne, ponieważ pulsometry muszą gwarantować odpowiednią jakość pomiaru i jeśli pulsometry mają być wbudowane w bransoletę zegarka, można mieć bardzo poważne wątpliwości w stosunku do jakości pomiaru, jaki są w stanie zaoferować. Zastrzeżeń zazwyczaj nie można mieć do mierników pulsu w telefonach komórkowych, ponieważ taki sprzęt do działania potrzebuje osobnego czujnika, który w niczym nie ustępuje najlepszym urządzeniom w swojej klasie.

Koszulka termoaktywna – ważny detal podczas aktywności fizycznej

termoaktywnaOdpowiednio dobrana odzież podczas aktywności fizycznej  zapewnia nie tylko wygodę i nieskrępowany niczym ruch, ale także skuteczną ochronę przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi. To niezwykle ważne, aby właściwie zabezpieczać ciało przed ewentualnym wiatrem i chłodem, ponieważ szybko można doprowadzić do nadmiernego wyziębienia organizmu i wtedy ruch na świeżym powietrzu na pewno nie wyjdzie na zdrowie. Dlatego koniecznie należy zadbać o odpowiednią regulację termiczną  poprzez zastosowanie dobrej jakości bielizny termoaktywnej.

Koszulka termoaktywna to jeden z elementów odzieży, który powinien znaleźć się w garderobie osoby aktywnej fizycznie. Zapewnia ona idealny komfort termiczny przy każdej pogodzie. Niestraszny jej chłód, ale także wysokie temperatury. Sprawdzi się w każdych warunkach. Unikalny materiał, z którego jest wykonana odprowadza nadmiar wilgoci i potu, zachowując ciało suche nawet podczas długotrwałego i intensywnego wysiłku. Co więcej wygoda noszenia koszulki termoaktywnej jest nieporównywalna z żadną inną. Zastosowane płaskie szwy nie uwierają, nie obcierają, więc nawet intensywne ćwiczenia nie powodują otarć czy podrażnień, a zastosowane bakteriostatyczne włókna zapobiegają powstawaniu nieprzyjemnego zapachu.

Buty na wycieczki rowerowe

buty_rowerowe2Dlaczego tak bardzo lubimy jeździć na rowerze?
Jazda rowerem to nie tylko forma przemieszczania się po mieście – na przykład do pracy, na uczelnię, czy na codzienne zakupy, ale również sposób na aktywne spędzanie swojego czasu wolnego. To również dobre rozwiązanie dla osób, które pragną poprawić swoją kondycję fizyczną i zrzucić kilka kilogramów.

Rowerem lubimy jeździć o różnych porach roku – nawet w trakcie deszczowej jesieni, czy mroźnej zimy. Często organizujemy również rozmaite wycieczki rowerowe za miasto, tym samym poznając nowe okolice i miejscowości.

Ważne jest, aby do każdej takiej wyprawy odpowiednio się przygotować i zaopatrzyć w najpotrzebniejszy sprzęt. Dzięki temu unikniemy ewentualnych kontuzji, będziemy mogli pokonać większą ilość kilometrów, a sama jazda będzie ogromną przyjemnością.

Solidne przygotowanie do wycieczki rowerowej
Jeśli chcemy, aby jeździło nam się nie tylko efektywnie, ale również bardzo wygodnie, warto zainwestować w komfortowe buty rowerowe. Ważne, aby miały lekką podeszwę, dzięki czemu łatwiej będzie nam się pedałować na rowerze. Dobrze, jeśli będzie to w miarę elastyczne tworzywo – but powinien dokładnie dopasować się do kształtu naszej stopy, nie obcierając, ani nie uwierając jej.

Istotne jest także, aby dobrze przepuszczały powietrze, ale zarazem były przeciwdeszczowe – nigdy w końcu nie wiadomo, w jakich warunkach atmosferycznych będziemy musieli jeździć. Buty nie mogą również nam się rozwiązać podczas jazdy – dojść może wtedy do różnych nieprzyjemnych sytuacji.

Kaski rowerowe – rodzaje

kaskiJazda na rowerze powinna być nie tylko przyjemna, ale także bezpieczna. Istotny jest zarówno sprawny technicznie rower, jak i różnego rodzaju akcesoria rowerowe. Jednym z najważniejszych dla względów bezpieczeństwa każdego cyklisty jest kask rowerowy. Jak wybrać odpowiedni?

Wybór odpowiedniego modelu zależy w dużej mierze od warunków oraz sposobu jazdy. Obecnie w ofercie wiodących producentów dostępnych jest kilka rodzajów kasków rowerowych. Jednym z nich jest na przykład kask MTB. Jest on najchętniej wybierany przez większość miłośników dwóch kółek, także amatorów.

Kaski full-face natomiast przeznaczone są dla bardziej zaawansowanych cyklistów, którzy specjalizują się w trudniejszej jeździe na wymagającym terenie. Kaski te zasłaniają także szczękę, chroniąc ją przed urazami podczas upadków z wysokości.

Miłośnicy jazdy na rowerach typu BMX wybierają najczęściej kaski typu orzeszek. Często używane są także przez rolkarzy oraz deskorolkarzy. Są wytrzymałe oraz nieco cięższe.

Ciekawe kaski rowerowe to również tak zwane kaski miejskie. Przeznaczone dla cyklistów miejskich. Charakteryzują się ciekawą budową, która wyróżnia się w tłumie.

Dla sportowców wyczynowych producenci stworzyli natomiast aerodynamiczne kaski, których budowa pozwala na możliwie najniższy opór powietrza podczas jazdy.

Wybierając odpowiedni produkt należy mieć na uwadze szereg czynników. Kask powinien być lekki oraz przewiewny. Ważna jest jego konstrukcja: musi być wytrzymała i stabilna. Tylko dzięki temu zapewnić będzie mogła odpowiednie bezpieczeństwo.

Wskakuj w spodnie do biegania i walcz o nienaganną sylwetkę

biegaczka 2Każdy powinien uprawiać jakiś sport. Sport to w końcu zdrowie. A w gąszczu przeróżnych dyscyplin znalezienie czegoś, co będzie dla nas i naszego zdrowia najlepsze – wcale nie jest takie trudne. Z uprawianiem sportu wiąże się wiele korzyści, nie tylko dla naszego zdrowia. Wysiłek fizyczny powoduje uwalnianie się endorfin w mózgu, które nie bez powodu nazywane są wszak hormonami szczęścia. Ogromną motywacją dla wielu, zwłaszcza, choć nie tylko, dla kobiet, jest chęć schudnięcia, poprawienia swojej kondycji i sylwetki. Uprawiając sport, stracimy zbędne kilogramy i będziemy czuć się dużo lepiej we własnym ciele.

Jaki sport wybrać?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to, jaki sport będzie najlepszy dla każdego. To bardzo indywidualne kwestie, które każdy powinien sam rozważyć w swoim umyśle. Jednak bieganie jest tego typu sportem, który wart jest szczególnego rozważenia. Dlaczego?

Korzyści płynące z biegania
Nie trzeba żadnego specjalistycznego sprzętu, by zacząć biegać. Oczywiście, z biegiem czasu można zainwestować w super-buty do biegania czy profesjonalne spodnie do biegania damskie, ale na początek rolę butów biegowych mogą z powodzeniem spełniać stare buty sportowe, które z pewnością znajdziemy w naszej szafie.

Biegać można samemu, można też w towarzystwie – w grupie raźniej. Biegać można ze słuchawkami na uszach, odciąwszy się zupełnie od świata rzeczywistego. Zostajemy tylko my i nasza trasa do przebycia. Co nam zostaje? Poszukać naszych spodni do biegania damskich i ruszyć w drogę!

Trening interwałowy podczas biegania

biegaczka 3Już jakiś czas temu dowiedziono, że to właśnie podczas treningu interwałowego można spalić największą ilość kalorii. Takie ćwiczenia zaleca się np. biegaczom. Jak więc wykonać taki trening interwałowy i na czym on właściwie polega?

Trening interwałowy polega na ciągłym manewrowaniu intensywnością ćwiczeń oraz pulsem osoby ćwiczącej. Aby wykonać go podczas biegania, wystarczy mieć tylko dobre buty do biegania i 20 minut wolnego czasu. Należy przy tym regularnie zmieniać tempo całego treningu. Przykładowy trening będzie wyglądać następująco: 4 minuty biegu z optymalnym, spokojnym ruchem i unormowanym tempem, a następnie minuta sprintu. Cały cykl należy powtórzyć min. 3 razy. Jednak nie należy stawiać na zbyt długi czas trwania takich cyklów. Wbrew pozorom nie przynosi to żadnych, pożądanych efektów, a może jedynie doprowadzić do kontuzji lub nadwyrężenia pewnych mięśni. Dodatkowo, trening interwałowy wystarczy wykonywać raz w tygodniu, aby zauważyć jego pierwsze efekty już po krótkim czasie.

Takie ćwiczenia zaleca się jedynie osobom, które mają już w pewien sposób wypracowaną swoją kondycję oraz są przyzwyczajone do dłuższych biegów. To wtedy trening interwałowy przyniesie pozytywne skutki.

Biegaj! To proste i zdrowe

biegaczBieganie to aktywność fizyczna, która zyskuje coraz większą popularność. Bieganie staje się modne. Biega coraz więcej osób – biegają studenci, biegają menadżerowie wyższego stopnia, biegają też eleganckie panie prezes kasowych spółek. Biegać może każdy – każda aktywność fizyczna jest zdrowa, a z biegania można wyciągnąć całkiem spore profity. Możemy poprawić ogólny stan naszego zdrowia, zrzucić nadprogramowego kilogramy, możemy też popracować nad swoją kondycją i ogólną wydolnością naszego organizmu. A czy jest coś ważniejszego?

Dołącz do klubu biegaczy
Każdy biegacz powie nam, że bieganie to rzecz, która jest bardzo zdrowa, łatwa i przyjemna. Choć pewnie też nie będzie ukrywał, że początki bywają trudne. Początki uprawiania każdej dziedziny sportu są przecież bardzo trudne i bieganie nie jest tu żadnym wyjątkiem.

Jak się przygotować?
Przygotowania do rozpoczęcia biegania nie należą do najtrudniejszych. Wystarczy odpowiednia odzież – koszulka czy spodenki do biegania oraz – oczywiście – wygodne obuwie. Na początku wystarczy zwykły dres i zwykłe trampki, z czasem warto zainwestować w lepszy sprzęt. Spodenkami do biegania maratonu nie wygramy, ale z pewnością sprawimy, że biegać nam się będzie dużo lepiej.