Trening interwałowy podczas biegania

biegaczka 3Już jakiś czas temu dowiedziono, że to właśnie podczas treningu interwałowego można spalić największą ilość kalorii. Takie ćwiczenia zaleca się np. biegaczom. Jak więc wykonać taki trening interwałowy i na czym on właściwie polega?

Trening interwałowy polega na ciągłym manewrowaniu intensywnością ćwiczeń oraz pulsem osoby ćwiczącej. Aby wykonać go podczas biegania, wystarczy mieć tylko dobre buty do biegania i 20 minut wolnego czasu. Należy przy tym regularnie zmieniać tempo całego treningu. Przykładowy trening będzie wyglądać następująco: 4 minuty biegu z optymalnym, spokojnym ruchem i unormowanym tempem, a następnie minuta sprintu. Cały cykl należy powtórzyć min. 3 razy. Jednak nie należy stawiać na zbyt długi czas trwania takich cyklów. Wbrew pozorom nie przynosi to żadnych, pożądanych efektów, a może jedynie doprowadzić do kontuzji lub nadwyrężenia pewnych mięśni. Dodatkowo, trening interwałowy wystarczy wykonywać raz w tygodniu, aby zauważyć jego pierwsze efekty już po krótkim czasie.

Takie ćwiczenia zaleca się jedynie osobom, które mają już w pewien sposób wypracowaną swoją kondycję oraz są przyzwyczajone do dłuższych biegów. To wtedy trening interwałowy przyniesie pozytywne skutki.